Opråb fra Husum: - Der sker for lidt for de unge i mindretallet
Der sker ikke nok for de unge i SSF Husum Amt, og det skal der gøres noget ved, mener Anna Sophia Petersen og Madeline Mahmens. Opfordringen møder opbakning fra SSFs formand.

Tim Riediger
RESÜMEE
Es gibt keine Angebote für junge Menschen im SSF Husum und daran muss sich etwas ändern, finden die 19-jährige Anna Sophia Petersen aus Seeth und die 21-jährige Madeline Mahmens aus Husum. Junge Menschen, die das dänische Schulsystem verlassen haben, verlieren häufig den Kontakt zur Minderheit, weil es keine Gelegenheiten gibt, sich zu treffen. Das ist schade, denn es ist wichtig, dass die Minderheit die jungen Menschen nicht verliert, damit es auch eine Zukunft gibt, sagen die beiden. Die SSF-Vorsitzende Gitte Hougaard-Werner nimmt die Kritik der beiden ernst und unterstützt deren Anliegen.
Husum. Der var ikke mange, der tog ordet, da 21-årige Madeline Mahmens for et par uger siden på amtsgeneralforsamlingen i Sydslesvigsk Forening (SSF) Husum Amt spurgte de delegerede, hvilke aktiviteter der er for de unge i den kommende tid.
- Eller må vi planlæ..
Vil du læse hele artiklen?
TILBUD
Ved at tilmelde dig accepterer du
vores persondataoplysninger og
almeneforretningsbetingelser .
Camilla Sørensen
cs@fla.de
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce