Danmarks bedste skolebibliotek: - Det er skolens hjerte

I sidste uge vandt Oksevejens Skoles prisen for Danmarks pædagogiske læringscenter, bedst kendt som skolebibliotek. Få et indblik i hverdagen hos skolebiblioteket. 

Leder af Oksevejens Skoles skolebibliotek, Svenja Bittner (til venstre), byder børn fra Oksevejens Børnehave velkommen indenfor. Der er et godt samarbejde mellem skole og børnehave. Foto:
Leder af Oksevejens Skoles skolebibliotek, Svenja Bittner (til venstre), byder børn fra Oksevejens Børnehave velkommen indenfor. Der er et godt samarbejde mellem skole og børnehave. Foto: Tim Riediger
jwitt@fla.de
lørdag d. 28. maj 2022 kl. 6.19

In der vergangenen Woche hat die Oksevejs Skole in Flensburg-Weiche die Auszeichnung für die beste Schulbibliothek Dänemarks erhalten. Svenja Bittner leitet die Schulbibliothek. Einmal in der Woche besuchen die Vorschulkinder des Oksevejs Børnehave die Bibliothek und als sie in dieser Woche da waren, beglückwünschten sie Svenja Bittner zur Auszeichnung. Für Svenja Bittner ist die Bibliothek wichtig, denn sie ist der Meinung, dass sie das Herz der Schule ist. Die Bibliothek ist nämlich nicht nur ein Ort, an dem die Schüler Bücher finden können, hier werden sie auch beim Lernen unterstützt und es finden verschiedene Initiativen statt.