Holger på tværs: »Rip, fam - hvor kniv!«

Unge taler ofte underligt - men vi voksne burde høre nøje efter.

Holger Johannsen
Holger Johannsen Privatfoto

Holger Johannsen


torsdag d. 8. september 2022, kl. 6:10

RESÜMEE

Blöde Boomer

Jugendsprache ist vielsagender als man denkt. Wir Erwachsenen werden gerne »Boomer« genannt, weil wir die Generation des hemmungslosen Booms und des sorglosen Umgangs mit den natürlichen Ressourcen sind. Neulich sah ich ein klotziges Auto, das mitten in der Flensburger Fußgängerzone parkte. Am Heck des Wagens sah ich einen Aufkleber: »Fuck you, Greta!« Eine Verhöhnung der jungen Generation, die um ihre Zukunft kämpft. Manche Erwachsenen sind tatsächlich nichts als blöde Boomer.

Jeg ved det godt, jeg er en boomer. Og jeg ved også godt, hvad det betyder. Ordet er i hvert fald ikke ment som en udmærkelse.